Bericht aan leden/klanten januari 2013

Vandaag kwamen wij er achter dat een groot aantal klanten van de NHEC een brief van Greenchoice heeft ontvangen, waarin staat dat zij voor Greenchoice hebben gekozen en daar nu klant zijn.

Mogelijk ontvangt u die morgen ook nog, als hij al per post is verzonden. Dat u bij Greenchoice (tijdelijk) klant bent klopt.

Dat u er voor gekozen hebt klopt echter niet. U bent daar terecht gekomen op basis van een wettelijke procedure, die het gevolg is van het faillissement van Trianel Energie B.V., het bedrijf dat onze klanten van energie voorzag en voor ons ook de administratie uitvoerde. Hoe dat kan wordt u uitgelegd in bijgaande brief, die wij begin volgende week ook nog per post aan u zullen versturen.

Let wel: onze leverancier en administrateur is failliet gegaan, niet de NHEC zelf.

Wij bieden u onze excuses aan voor de verwarring die is ontstaan door de brief van Greenchoice, een brief die in hun systeem automatisch voor nieuwe klanten wordt gegenereerd, maar in ons en uw geval niet verzonden had mogen worden. In de haast van het snelle overzetten is echter over het hoofd gezien dat automatisme tijdig te stoppen.

Wij vragen u bijgaande brief aandachtig te lezen, en hopen u zoals daar ook in staat snel weer helemaal als onze eigen klant te mogen begroeten.

Wanneer u lid bent van ons of van één van de Coöperaties waarmee wij nauw samenwerken ( Amsterdam Energie, Calorie Castricum of de Energie Coöperatie West Friesland), blijft u gewoon lid.

Daarover ontvangt u binnenkort als dat nog nodig is eveneens bericht van de Coöperatie waarbij u bent aangesloten.

Met vriendelijke groet,

Dhr. E.J. Brommet
Voorzitter NHEC